Jak zwiększyć sprzedaż usług eventowych?




Chcesz zwiększyć sprzedaż swoich usług eventowych? Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb klienta oraz umiejętne dostosowanie oferty do specyfiki wydarzenia. Mało konkretów? Spokojnie. Poniżej więcej szczegółów i przykładów
Czego dowiesz się z tego artykułu?
Jak skutecznie badać potrzeby klientów
Tworzenie pakietów usług
Oferowanie dodatkowych usług
Korzyści ze współpracy z innymi firmami
Znaczenie profesjonalnego wizerunku
Badanie potrzeb klienta
Podstawą skutecznej sprzedaży jest dokładne zrozumienie potrzeb klienta. Po otrzymaniu zapytania chwyć za telefon i zapytaj klienta o szczegóły dotyczące wydarzenia:
Jaki jest jego charakter?
Kto będzie uczestnikiem?
Jakie są oczekiwania co do atrakcji?
Podczas rozmowy może okazać się, że klient potrzebuje dodatkowych usług, o których nie wiedział, że masz je w ofercie. Ta wiedza pozwoli Ci lepiej dopasować ofertę i zwiększyć szanse na sprzedaż.
Tworzenie pakietów usług
Jedną z najlepszych praktyk, z jakimi się spotykałem, było tworzenie pakietów usług. Jeśli to możliwe, stwórz ofertę opartą na różnych wariantach. Stwórz pakiety bazujące przykładowo na:
Ilości usług lub urządzeń
Czasie trwania usługi
Dodatkowych elementach
Pakiety pozwalają klientowi na elastyczne wybranie pakietu usług do swojego budżetu. Dodatkowo porównuje on Twoje pakiety do siebie, a nie z pakietami konkurencji, więc zwiększasz swoją szansę na sprzedaż.
Oferowanie dodatkowych usług
Chcesz sprzedawać więcej? Zaproponuj więcej! Dodaj do swojej oferty elementy uzupełniające, takie jak:
Umieszczenie logo klienta
Dopasowanie wyglądu stoiska do kolorów klienta
Dodatkowe warsztaty
Wszystko zależy od Twojej kreatywności i gotowości do dostosowania się do specyficznych potrzeb klientów. Dzięki wcześniejszemu wybadaniu potrzeb klienta będziesz w stanie zaproponować dodatkowe elementy, które będą pasować do charakteru wydarzenia i potrzeb klienta.
Współpracuj ze znajomymi
Rozszerz swoją ofertę o usługi lub produkty znajomych. Jeśli podczas rozmowy okaże się, że klient potrzebuje dodatkowych rzeczy na wydarzenie, a Twoi znajomi mogą to zapewnić, przechwyć temat i dodaj to do swojej oferty. Klienci często wolą współpracować z jedną firmą, która może załatwić większość potrzeb, niż kontaktować się z wieloma różnymi firmami.
Profesjonalny wizerunek
Ostatnim, ale równie ważnym punktem jest wizerunek Twojej firmy. Nawet jeśli masz świetną ofertę i unikatowe atrakcje, to musisz zadbać o odpowiednie opakowanie. Czy tego chcemy, czy nie to kupujemy najczęściej oczami i oceniamy, dlatego pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Firmy, które dbają o spójną identyfikację: zwiększają swoje przychody, są łatwiej zapamiętywalne i rozpoznawalne, oszczędzają na marketingu.
Zastanów się, w jakich miejscach i sytuacjach ludzie spotykają Twoją markę. Zadbaj o takie elementy jak:
strona internetowa
social media
wygląd oferty
Profesjonalny wizerunek pozwoli Ci łatwiej obronić cenę, zyskać zaufanie klientów i nawet podnieść stawki za swoje usługi.
Podsumowanie
Zwiększenie sprzedaży usług eventowych wymaga zrozumienia klienta, elastyczności w tworzeniu oferty i dbania o profesjonalny wizerunek. Stosując powyższe wskazówki, masz szansę na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów i zwiększenie swoich przychodów.
Chcesz zwiększyć sprzedaż swoich usług eventowych? Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb klienta oraz umiejętne dostosowanie oferty do specyfiki wydarzenia. Mało konkretów? Spokojnie. Poniżej więcej szczegółów i przykładów
Czego dowiesz się z tego artykułu?
Jak skutecznie badać potrzeby klientów
Tworzenie pakietów usług
Oferowanie dodatkowych usług
Korzyści ze współpracy z innymi firmami
Znaczenie profesjonalnego wizerunku
Badanie potrzeb klienta
Podstawą skutecznej sprzedaży jest dokładne zrozumienie potrzeb klienta. Po otrzymaniu zapytania chwyć za telefon i zapytaj klienta o szczegóły dotyczące wydarzenia:
Jaki jest jego charakter?
Kto będzie uczestnikiem?
Jakie są oczekiwania co do atrakcji?
Podczas rozmowy może okazać się, że klient potrzebuje dodatkowych usług, o których nie wiedział, że masz je w ofercie. Ta wiedza pozwoli Ci lepiej dopasować ofertę i zwiększyć szanse na sprzedaż.
Tworzenie pakietów usług
Jedną z najlepszych praktyk, z jakimi się spotykałem, było tworzenie pakietów usług. Jeśli to możliwe, stwórz ofertę opartą na różnych wariantach. Stwórz pakiety bazujące przykładowo na:
Ilości usług lub urządzeń
Czasie trwania usługi
Dodatkowych elementach
Pakiety pozwalają klientowi na elastyczne wybranie pakietu usług do swojego budżetu. Dodatkowo porównuje on Twoje pakiety do siebie, a nie z pakietami konkurencji, więc zwiększasz swoją szansę na sprzedaż.
Oferowanie dodatkowych usług
Chcesz sprzedawać więcej? Zaproponuj więcej! Dodaj do swojej oferty elementy uzupełniające, takie jak:
Umieszczenie logo klienta
Dopasowanie wyglądu stoiska do kolorów klienta
Dodatkowe warsztaty
Wszystko zależy od Twojej kreatywności i gotowości do dostosowania się do specyficznych potrzeb klientów. Dzięki wcześniejszemu wybadaniu potrzeb klienta będziesz w stanie zaproponować dodatkowe elementy, które będą pasować do charakteru wydarzenia i potrzeb klienta.
Współpracuj ze znajomymi
Rozszerz swoją ofertę o usługi lub produkty znajomych. Jeśli podczas rozmowy okaże się, że klient potrzebuje dodatkowych rzeczy na wydarzenie, a Twoi znajomi mogą to zapewnić, przechwyć temat i dodaj to do swojej oferty. Klienci często wolą współpracować z jedną firmą, która może załatwić większość potrzeb, niż kontaktować się z wieloma różnymi firmami.
Profesjonalny wizerunek
Ostatnim, ale równie ważnym punktem jest wizerunek Twojej firmy. Nawet jeśli masz świetną ofertę i unikatowe atrakcje, to musisz zadbać o odpowiednie opakowanie. Czy tego chcemy, czy nie to kupujemy najczęściej oczami i oceniamy, dlatego pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Firmy, które dbają o spójną identyfikację: zwiększają swoje przychody, są łatwiej zapamiętywalne i rozpoznawalne, oszczędzają na marketingu.
Zastanów się, w jakich miejscach i sytuacjach ludzie spotykają Twoją markę. Zadbaj o takie elementy jak:
strona internetowa
social media
wygląd oferty
Profesjonalny wizerunek pozwoli Ci łatwiej obronić cenę, zyskać zaufanie klientów i nawet podnieść stawki za swoje usługi.
Podsumowanie
Zwiększenie sprzedaży usług eventowych wymaga zrozumienia klienta, elastyczności w tworzeniu oferty i dbania o profesjonalny wizerunek. Stosując powyższe wskazówki, masz szansę na skuteczniejsze pozyskiwanie klientów i zwiększenie swoich przychodów.